طراحی استارت آپ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

استارت آپ چیست ؟

استارت آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود.

احتمالا شما هم با جستجو استارت اپ به پاسخ هایی از قبیل "شرکتی تازه تاسیس و نوپا که رشد سریعی دارد"برخورده باشید اما باید اطلاع داشته باشید که یک استارت اپ ارائه یک ایده و اجرا آن است شرکتی که ظرفیت بالایی برای رشد سریع دارد و باید این نکته را در نظر بگیریم که هر شرکت تازه تاسیسی را استارت اپ نمیگویند برای مثال استارت آپ درصد طلایی این استارت با ارائه خدمات در زمینه تخفیفات و تبلیغات باعث سهولت کارهای تبلیغاتی و خدماتی شده است.

طراحی استارت آپ
راه اندازی استارت آپ

چرا امار راه اندازی استارت اپ بالا است؟

یکی از دلایلی که افراد زیادی استارت اپ راه اندازی میکنند سریع پولدار شدن است ولی این قضیه به همین سادگی نیست برای مثال از هر 100استارت اپ فقط 10 تای ان ها موفق میشوند وبقیه این استارت اپ ها با شکست مواجه میشوند و از این 10 استارت اپ یکی از آنها مثل اسنپ معروف میشود یکی دیگر از مسائل استارت اپ این است که کسی نمیتواند موفقیت ان را پیش بینی کند و هیچ کس نمی تواند بگوید اگر فلان محصول الان در بازار ایران باشد بی شک مورد استقبال خیلی ها قرار می گیرد و شما را میلیاردر می کند

بهترین راه حل برای راه اندازی یک استارت اپ این است که با پایین ترین ریسک استارت اپ خود را راه اندازی کنید.وبرای این کار لازم نیست که شرکت تاسیس کنید و یا به دنبال سرمایه گذار باشید به جای این کار شما میتوانید روی نقات قوت کسب و کار خود متمرکز شوید و به محصول و خدماتی که میخواهید عرضه کنید کار کنید.
و با قرار دادن محصول و خدمت خود در اختیار اندکی از مشتریان متوجه نقات ضعف خود شوید و روی نقات ضعف استارت آپ خود کار کنید و ان را تکمیل تر کنید.

یک استارت آپ چگونه ارزش گذاری میشود؟

منظور از ارزش گزاری یک استارت آپ ارزشی است که در آینده به آن افزوده می شود و این قضیه برای مالکان و یا کار افرینی که استارت اپ را راه اندازی کرده است بسیار مهم خواهد بود.قیمت گذاری روی یک استارت اپ بر اساس فرضیات و حدسیات انجام میگیرد و امکان دارد که در اینده ارزش واقعی ان تحقق یابد و یا هیچ گاه ارزش گذاری صحیح نباشد.

صاحب اصلی استارت اپ جهت ارزش گذاری استارت اپ خود باید بداند در ازای سرمایه ای که قرار است دریافت کند چه میزان از سهام استارت اپ خود را باید در اختیار سرمایه گزاران دیگر قرار دهد.ممکن است ارزش یک استارت اپ نزدیک به صفر باشد اما ارزش‌ گذاری استارت آپ باید رقمی بسیار بالاتر از این باشد به دلیل این که ارزش گذاری روی استارت اپ ها پتانسیل رشد ان ها را تعیین میکند نه ارزشی که هم اکنون دارد و برای ارزش گذاری یک استارت اپ هزینه های اولیه را می توان از مبالغی که قراراست برای جذب نیروی انسانی، آزمایش ها، آنالیز ها، تبلیغات و جذب مخاطب، تحقیقات بازار و تولید محصول اولیه خرج شود به صورت تخمینی محاسبه کرد. و با پیش بینی آینده و اینکه ممکن است چه اتفاقاتی برای استارت آپ تان بیافتد هم می توان ارزش آن را تخمین زد.

تفاوت استارت اپ با کسب کار معمولی

آنچه که یک استارت اپ را از یک کسب کار معمولی متمایز میکند خلاق و نو آورانه بودن استارت آپ ها و رشد سریع آن هاست و همچنین تکیه بر فضای مجازی و اینترنت برای خدمت دهی و گسترش کار و همینطور جذاب بودن آن برای سرمایه گذاران میباشد در کل تفاوت استارت آپ ها با کسب و کار های کوچک را میتوان در موارد زیر دانست

  • رشد و مقیاس پذیری
  • تامین مالی متفاوت
  • ایده پردازی
تفاوت استارت آپ